REGULAMIN
OBIEKTU RESTORT ARKA MEDICAL SPA
w Kołobrzegu, ul. Sułkowskiego 11
§ 1
Przedmiot Regulaminu
1. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Obiektu Resort Arka
Medical SPA w Kołobrzegu przy ul. Sułkowskiego 11.
2. Regulamin określa zasady świadczenia usług, zakres odpowiedzialności Gości oraz
Obiektu a także zasady przebywania na terenie Resort Arka Medical Spa.
3. Regulamin stanowi integralną część umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez
dokonanie rezerwacji, zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Obiekcie.
4. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, że zapoznał się i akceptuje warunki
Regulaminu.
§ 2
Doba hotelowa
1. Pokój wynajmowany jest na doby. Doba hotelowa trwa od godziny 15:00 do godziny
11:00 dnia następnego.
2. Jeśli Gość nie określił czasu pobytu najmując pokój przyjmuje się, ze pokój został
wynajęty na jedną dobę.
3. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien
zgłosić w recepcji do godziny 9:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju.
4. Obiekt uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości oraz
zgodnie z obowiązującym na dzień przedłużenia cennikiem.
5. Pokoju nie można przekazywać lub udostępniać osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął
okres, za który została uiszczona opłata. W przypadku udostępnienia/przekazania
pokoju osobom nieuprawnionym, osoby te zostaną zobowiązane do niezwłocznego
opuszczenia pokoju a Gość udostępniający obciążony opłatą w kwocie 500 (pięćset)
złotych.
6. Osoby niezameldowane w Obiekcie mogą przebywać w pokoju od godziny 7:00 do
godziny 22:00. Po godzinie 22:00 Gość ma obowiązek zameldowania dodatkowych
osób przebywających wraz z nim w pokoju.
7. Nieopuszczenie przez Gościa pokoju do godz. 11:00 Obiekt traktuje jako przedłużenie
doby hotelowej do godz. 17:00, za co Obiekt pobiera opłatę w wysokości 150,00 zł od
każdej osoby powyżej 11 roku życia.
§ 3
Usługi świadczone przez Obiekt
1. Obiekt świadczy bezpłatne usługi w zakresie:
a) udzielania informacji związanych z pobytem i podróżą,
b) usługę budzenia,
c) przechowania pieniędzy i przedmiotów wartościowych w skrytce depozytowej
w czasie pobytu Gościa w Obiekcie oraz przechowania bagażu Gości
zameldowanych w Obiekcie.
§ 4
Zwrot rzeczy pozostawionych
1. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju
będą odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt w wypadku wyraźnej
prośby/dyspozycji Gościa. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, hotel
przechowa te przedmioty przez okres trzech miesięcy, a następnie ulegną one kasacji.
§ 5
Rezerwacja i rejestracja w Obiekcie
2. Podstawą do zarejestrowania Gościa w Obiekcie jest własnoręczne wypełnienie karty
rejestracyjnej oraz okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości ze
zdjęciem. Odmowa wykonania wskazanych czynności skutkuje odmową zawarcia
umowy.
3. Korzystając w jakikolwiek sposób z usług świadczonych przez Obiekt, Gość akceptuje:
a) niniejszy regulamin,
b) procedurę rezerwacji,
c) politykę prywatności,
d) politykę ochrony danych osobowych,
e) politykę ochrony dzieci.
4. Rezerwacja zyskuje status gwarantowanej, po wpłacie określonej w potwierdzeniu
rezerwacji zaliczki, w terminie wskazanym w potwierdzeniu rezerwacji.
5. W dniu przyjazdu Recepcja pobiera należność za cały pobyt.
6. W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej, Obiekt nie
zwraca opłaty za pozostały pobyt.
7. Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa jeśli przy wcześniejszym pobycie Gość rażąco
naruszył regulamin obowiązujący na terenie Obiektu.
8. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu przez Gościa Obiekt może:
a) odmówić dalszego świadczenia usług na jego rzecz,
b) odmówić świadczenia usług w razie kolejnego przybycia.
9. Obiekt może odmówić świadczenia usług Gościowi będącemu pod wpływem alkoholu,
substancji psychoaktywnych lub wykazującego agresję słowną lub fizyczną.
10. W przypadku wskazanym w § 5 ust. 8 pkt a i ust. 9 Obiekt nie zwraca wniesionej przez
Gościa opłaty lub zaliczki.
11. W dniu wyjazdu wszyscy Goście zobowiązani są do zwrotu opasek hotelowych oraz
kart uprawniających do wypożyczenia ręcznika basenowego w recepcji hotelowej.
W przypadku odmowy dokonania zwrotu Hotel obciąży Gościa według aktualnego
cennika.
12. W przypadku niezwrócenia klucza hotelowego (opaski, karty) naliczona zostanie opłata
w wysokości określonej w aktualnym cenniku.
§ 6
Odpowiedzialność Obiektu
1. Obiekt jest ubezpieczony w zakresie określonym odpowiednimi przepisami Kodeksu
Cywilnego. Gość jest zobowiązany zawiadomić recepcję Obiektu o wystąpieniu szkody
niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
2. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzenia wartościowych
przedmiotów nieoddanych do depozytu.
3. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności również w przypadku, kiedy Gość nienależycie
zabezpieczył pokój – nie zamknął drzwi, ona, okna balkonowego.
4. Obiekt ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez
osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami Kodeksu Cywilnego.
5. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu:
a) znacznych kwot pieniężnych lub przedmiotów znacznej wartości
b) Przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów
wielkogabarytowych, których nie można umieścić w depozycie. Rzeczy wartościowe
przyjmowane są do depozytu w miarę dostępności wolnych miejsc.
6. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego
pojazdu zaparkowanego przez Gościa na niestrzeżonym parkingu zarządzanym przez
Obiekt jak też za rzeczy pozostawione w tym pojeździe.
7. Szczegóły dotyczące parkowania samochodu dostępne są w recepcji Obiektu oraz przy
wjeździe na teren parkingu.
§ 7
Odpowiedzialność Gości
1. Dzieci poniżej 14 roku życia, na terenie Obiektu powinny przebywać pod stałą opieką
opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za
szkody wyrządzone przez ich podopiecznych.
2. O szkodach powstałych na terenie Obiektu należy niezwłocznie powiadomić Recepcję.
3. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub
zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Obiektu, pokoju hotelowego lub
części wspólnych, powstałe z jego winy, winy osób niepełnoletnich będących pod
opieką Gościa lub z winy odwiedzających go osób.
4. Za wyrządzone przez Gościa lub inne osoby wskazane w pkt. 3 szkody na mieniu Obiekt
ma prawo obciążyć kartę kredytową Gościa lub wystawić notę obciążeniową również
po jego wyjeździe. Ta sama zasada obowiązuje w przypadku uruchomienia przez
Gościa alarmu pożarowego wskutek aktów wandalizmu lub niezastosowania się do
zakazu palenia. Wartość materialną szkody określa Recepcja Obiektu na podstawie
aktualnie obowiązującego cennika. O naliczanych opłatach Gość informowany będzie
pocztą elektroniczną lub tradycyjną.
5. Na terenie całego Obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych
i papierosów elektronicznych. W przypadku palenia ww. wyrobów w pokoju, do
rachunku osoby zameldowanej zostanie doliczona kwota 1000 zł, obejmująca
czyszczenie i wietrzenie pokoju oraz dodatkowe pranie i czyszczenie wyposażenia.
6. Na terenie Obiektu w punktach gastronomicznych i miejscach ogólnodostępnych
obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu zakupionego
poza terenem Obiektu Resort Arka Medical SPA. Złamanie zakazu skutkuje
naliczeniem opłaty w wysokości odpowiadającej wartości posiadanego alkoholu
według cennika obowiązującego w Obiekcie w dacie zdarzenia. Przy odmowie
dokonania wyżej wskazanej opłaty Gość zostanie zobowiązany do natychmiastowego
opuszczenia punktu gastronomicznego lub Obiektu (dotyczy Gości z zewnątrz).
7. Pozostawienie przez Gościa pokoju w stanie wymagającym ponadnormatywnego
sprzątania, czyszczenia wyposażenia, prania lub innych szkód skutkujących
koniecznością wyłączenia pokoju z użytku, do rachunku osoby zameldowanej zostanie
doliczona opłata w wysokości 500 zł za każdą dobę wyłączenia pokoju.
§ 8
Pokój
1. W pokoju zakazane jest przechowywanie materiałów niebezpiecznych, m. in. broni,
amunicji, materiałów łatwopalnych, materiałów wybuchowych czy drażniących oraz
wszystkich innych przedmiotów i substancji stwarzających zagrożenie dla Gości lub
personelu Obiektu.
2. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe, zabronione jest używanie w pokoju
urządzeń elektrycznych nie znajdujących się na wyposażeniu pokoju, z wyłączeniem
ładowarek i zasilaczy do sprzętu elektronicznego.
3. Zmiany ustawienia wyposażenia pokoju może dokonać wyłącznie pracownik hotelu.
4. Zabronione jest wynoszenie wyposażenia poza teren Obiektu.
§ 9
Restauracja
1. Wejście do restauracji możliwe jest po okazaniu klucza hotelowego (opaski lub karty).
2. W restauracjach podczas posiłków obowiązuje zasada korzystania z bufetów wyłącznie
na terenie wybranej restauracji.
3. W restauracjach i innych punktach gastronomicznych wraz z przyległymi do nich
pomieszczeniami ogólnodostępnymi obowiązuje zakaz:
a) przebywania w szlafrokach, strojach kąpielowych itp.
b) spożywania alkoholu i napojów zakupionych poza miejscem konsumpcji.
4. Zabrania się wprowadzania zwierząt domowych do restauracji, punktów
gastronomicznych i medycznych.
§ 10
Reklamacje
1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień
w jakości świadczonych usług.
2. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybienia.
3. Reklamacje pobytu w Hotelu będą rozpatrywane wyłącznie w przypadku ich
prawidłowego zgłoszenia na piśmie w jeden z poniższych sposobów:
a) przesyłką tradycyjną na adres do doręczeń: Hotel Arka Medical Spa,
ul. Sułkowskiego 11, 78-100 Kołobrzeg;
b) osobiście w Recepcji Hotelu z pisemnym potwierdzeniem pracownika
Recepcji;
c) drogą elektroniczną na adres: reklamacje@arka-mega.pl
4. Reklamacje bez adresu zwrotnego do korespondencji Obiekt pozostawi bez
rozpatrzenia.
5. Prawidłowo złożona i opatrzona adresem zwrotnym do korespondencji reklamacja,
rozpatrzona zostanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
§ 11
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Gości Obiektu Resort Arka Medical Spa
1. Resort Arka Medical Spa w Kołobrzegu żąda od Gościa podania danych niezbędnych
do świadczenia i rozliczenia usług hotelowych takich jak:
a) imię i nazwisko,
b) PESEL lub seria i numer dokumentu tożsamości,
c) adres zamieszkania
d) numer rejestracyjny pojazdu
2. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych wskazanych w pkt.1 § 11 jest art.
6 ust. 1 lit. b oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO .
3. W przypadku braku zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do
świadczenia
i rozliczenia usług hotelowych Hotel odmówi zawarcia umowy na świadczenie
wskazanych usług.
4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na
stronie internetowej www.arka-mega.pl